i sve što bih reći htjela

Ovakva, kušnjom prekaljena, skovana od vremena, ostadoh nedorečena

srijeda, 26. ožujka 2014.

Kad se ukuca u „nefs-translate“, i za fetve „ima fetva“



Gledam jučer reprizu emisije "Fenomeni" na "TV1". Između ostalih govornika, gostovao je naš uvaženi profesor, dr. Šefik Kurdić.
Jedini on je bio stručnjak, kompetentan da objasni islamski stav o sihirima, i  upravo o tome je govorio. Ovi prije njega, nešto su pričali o svojim "sposobnostima". Pošto su baljezgali bez dokaza o tome što tvrde, nisam ih ni slušala s pažnjom. Kao što u prvoj izgovorenoj  rečenici reče naš uvaženi profesor: 

..reci: Vi dokaz donesite, ako istinu govorite (ako ste iskreni)!(El-Bekare,111.)
Čula sam kroz maglu čuđenja nad količinom besmislica u govoru jednog sudionika i ono što nisam željela čuti ni u ružnom snu: "I hazreti Fatima je bacala grah!", reče oboljeli potvarač, Mevludin Duvančić, samoproglašeni  vidovnjak.
Osim što je iznio prljavu potvoru, tvrdnju nepriličnu bilo kojoj vjernici, a kamoli prvakinji žena u Džennetu, Allah bio Zadovoljan njome, pokazao je sramno nizak nivo obrazovanja. Čudo mu to njegovo „šesto čulo“ nije šapnulo da će se prosut  k'o riža, da će biti nazvan lažljivcem, i što mu, jadno i čemerno, ne kaza da svakom rečenicom ispada sve gluplji?
Ali eto... prohtjelo se tipu da svoje prljave rabote i prevare umota u skute islama. Ipak, „tržište“ u BiH bi bilo zakinuto za muslimansku populaciju kada bi on jasno rekao da je obmanjivač, da ne zna ono što samo Allah zna, da je budućnost ispred njega, i da ne može vidjeti ono što se još nije desilo...
Svojevremeno sam čitala neku studiju o „reality-epidemiji“. Analizirane su mnoge gluposti koje  su publici servirane kao nešto „normalno“ i „poželjno“. Između ostalog, spomenuto je to da je ovaj mamlaz „predvidio“ pet minuta prije borbe dva sudionika nekog show-a, da će pobijediti „desni“. Pobijedo je „lijevi“.  Pitaju se ovi analitičari, čime je zaglupljena masa koja je tome svjedočila uživo i pred ekranima, kad ni toliko jasno poniženje nisu protumačili kao takvo? Pitaju se analitičari, šta je to u ljudima tako jadno i ponižavajuće, pa dozvoljavaju da i dalje gledaju  programe putem kojih im se sakati i ono malo dostojanstva i razuma svojstvenog ljudskom biću.
Jednostavno je: Ljudi imaju potrebu da pasu po tuđim njivama, misleći da njihova tako ostaje netaknuta. Imaju potrebu da lažu sebe, kako bi bili kakvi god požele u carstvu nereda, a da im savjest i dalje  mirno spava.
Meni je zanimljivije drugo pitanje:
Zašto vjernici pokušavaju strpati neislam  u islam? Lahko ćemo mi za obnevidjele „vidovnjake“, oni su sami sebi dovoljna kazna...
Navest ću nekoliko primjera  iz svakodnevnice:
„Nisam platio učenje Kur'ana, dao sam novac kao hediju za utrošeno vrijeme.“
„Ne sjedimo na mjestima gdje se toči alkohol, u ovoj polovici restorana nema šanka.“
„Nisam upetljan u kamatu, ja je ne uzimam, samo plaćam banci  što me duži.“
„Ne ogovaramo, samo iznosimo istinu.“
„Ne kudim onoga ko nije prisutan, samo radi pouke  navodim primjer koliko je zalutao.“
„Nisam svjedočila lažno, samo sam šutila na laži.“
„Nisam prisvojio tuđi imetak, ja sam uredno platio ono što su drugi ukrali od vlasnika.“
„Ne flertujem putem interneta, tražim ženu/muža, pa dok ne „naletim“...“
„Nisam iznevjerila emanet, samo sam radi savjeta sve tajne moje prijateljice ispričala mužu.“
„Nisam prodavao robu petkom u vrijeme džuma-namaza. Ja sam bio u džamiji, punica je prodavala... uhar je...“
„Nisam podmitio policajca, dao sam mu „na kafu“ zbog toga što ima razumijevanja za moje okolnosti.“
...
Mislimo li, zaista, da će nam pomoći nazivanje stvari imenima koja im nije namijenio Onaj Koji je Adema podučio nazivima svih stvari?
Najlakše je lagati sebe. Najteže nam pada kad nam lažu drugi ljudi. Držeći se izreke da prijatelja treba imati u blizini, a neprijatelja još bliže, ostajemo  sebi najbliži.  Kao što Mevludin „baca oko“ u daleku budućnost, iako ne vidi ispred vlastitog nosa, i mi tražimo krivce svuda  OKO i MIMO nas. Uvijek mislimo da se ovakvi ajeti odnose na neke druge ljude, i da nikad mi nismo od te skupine. A i bolji od nas su strahovali, pa se takvim strahom čuvali od samoobmane.

Ima ljudi koji govore: "Vjerujemo u Allaha i u onaj svijet!"- a oni nisu vjernici.Oni nastoje  prevariti Allaha i one koji vjeruju, a oni i ne znajući, samo sebe varaju.
Njihova srca su bolesna, a Allah njihovu bolest još povećava; njih čeka bolna patnja zato što lažu.
Kada im se kaže: "Ne remetite red na Zemlji!" - odgovaraju: "Mi samo red uspostavljamo!"Zar?! A, uistinu, oni nered siju, ali ne opažaju. (El-Bekare, 8-12.)

Nema komentara:

Objavi komentar