i sve što bih reći htjela

Ovakva, kušnjom prekaljena, skovana od vremena, ostadoh nedorečena

utorak, 11. ožujka 2014.

„Ja činim dobro, ali mi ljudi vraćaju lošim“



To što činiš dobro, može biti da i jeste dobro. No, može lahko biti i da je to dobro po tvom razumijevanju dobra prema drugima. Na primjer, kada dojenče plače, majka ga nahrani i presvuče. Ne znači da je udovoljila njegovim potrebama, jer ono je možda plakalo zato što mu je hladno, samo ne zna to reći. Kako ćemo to znati, ukoliko dojenče prestane plakati samo zato što je došlo do određene promjene i djelomičnog udovoljenja nekim potrebama? Nećemo znati. Jedino na što se oslanjamo je majčinski instinkt koji je Gospodar svjetova podario majkama, kao poseban instrument vođenja.
Mi jedino možemo biti sigurni u to da želimo učiniti ispravno i dobro. Mi se jedino možemo truditi da postupimo prema onome što znamo da je ispravno po mjeri Kur'ana i Sunneta, jer to je, zasigurno, najpreciznija mjera vrijednosti. Možemo nastojati da svoje karaktere, duše, i ličnosti u cjelini, uskladimo sa onim što Kur'an i Sunnet propisuju kao optimalno kod čovjeka. Ono  što se dešava u nama, nakon što ispunimo ove preduvjete za dobro djelo,  od naše unutarnje borbe sa vesvesama, zaista je samo jedan test izdržljivosti i iskrenosti. Utjeha nam može biti to što su šejtanske vesvese (došaptavanja) znak imana: Ebu Hurejre, radijallahu anhu, kaže:

Neki ashabi su dolazili Vjerovjesniku, alejhis-selam, i žalili mu se: „Mi u svojim dušama osjetimo nešto što nam je teško izgovoriti.“ On upita: „A zar to osjećate?“
Odgovorili su: „Da!“ On reče: „To je očevidan iman!“ (Muslim)

Dakle, nakon što poželimo, i započnemo dobro djelo, ili lijep postupak prema nekome, naše je da u tome ustajemo. Šejtan će pokušati da nas odvrati od toga, jer njemu zaista smeta taj očigledan iman, to očigledno hrljenje Allahovom zadovoljstvu putem lijepih postupaka prema ljudima. On nema posla kod onih koji su sami odlučili da okrenu leđa dobru, i širom otvorenih ruku i prsa da prigrle zlo. Tu je zadatak već obavljen. Zato, ne budimo tužni ako nam ne bude uzvraćeno dobrim. Budimo sretni što i dalje ustrajavamo u dobru.
Upitan je Allahov Poslanik, sallalahu alejhi ve sellem, kome pripadaju džennetske sobe čija se vanjština iznutra vidi, a čija se unutrašnjost vidi spolja, pa je odgovorio:

Onome ko lijepo i nježno govori, ko hrani druge, i klanja dok drugi ljudi spavaju.[1]

Imam Ahmed veli:
Lijepo ophođenje je da se čovjek ne srdi i ne prezire.
Ishak ibn Rahevija je rekao:
Lijepo ponašanje je vedro lice i da se ne srdiš.
Selam ibn Ebi-Mutia, rahimehullah, upitan je o lijepom ophođenju, pa je izrecitirao:
To je čovjek koji, kada te nasmijanog lica vidi, čini mu se kao da ti njemu daješ ono što od njega tražiš; takav, da osim svoje duše ne posjeduje ništa drugo,i to bi ti sigurno dao; pa neka se Allaha boji onaj što od takvog traži; on je more, i s koje god mu strane priđeš, vidjet ćeš da su dobročinstvo i darežljivost njegova obala. [2]
Tok loših, pesimističnih misli, i osjećaja obespravljenosti, te manjka motivacije za  ustrajavanje u dobru, lahko možemo prekinuti ako samo pomislimo na to da Allah voli strpljive, bogobojazne, da je Zaštitnik vjernika i dobročinitelja, da nasuprot tome, ne voli gorde i hvalisave, da kudi oholo ponašanje i ustrajavanje u tome, i da je kao simptome oholosti, gordosti, hvalisavosti, naveo upravo nadmenost i okretanje lica od ljudi.

Zato nam je kazivanjima Časnog Kur'ana, o našim vrlim precima, poslanicima, vjerovjesnicima, i predvodnicima dobrih, i ostavljeno u emanet kao oporuka za očuvanje sretnog, uravnoteženog života pojedinaca i društva u cjelini, ono što će nam sačuvati duše kada su same, i kada čine jednu cjelinu.
O, sinko moj, obavljaj molitvu i traži da se čine dobra djela, a odvraćaj od hrđavih, i strpljivo podnosi ono što te zadesi- dužnost je tako postupiti.
I, iz oholosti, ne okreći  od ljudi lice svoje, i ne idi zemljom nadmeno, jer Allah ne voli ni gordog, ni hvalisavog.(Lukman,17., 18.)
Stoga je potrebno da brinemo o sebi i svom postupku, a da nas manje brine kako drugi postupaju prema nama. Do nas je došla i jedna predaja o nekom od dobrih prethodnika, kada mu se neki Jehuda obratio riječima pogrde i omalovažavanja. Ovaj dobri čovjek je mirno podnio svako kuđenje, i rekao: „Ako sam ja kod mog Gospodara takav kako me opisuješ, malo si mi rekao, šta god si rekao. A ako nisam takav, nego bolji od toga, onda mi tvoje riječi nimalo ne mogu nauditi.“
Stoga, usvojimo pravilo koje će nam donijeti unutarnji mir, mir kakav isijava iz čovjeka i reflektira se na njegovu okolinu:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا عَلَيْكُمْ أَنْفُسَكُمْ ۖ لَا يَضُرُّكُمْ مَنْ ضَلَّ إِذَا اهْتَدَيْتُمْ
O vjernici, brinite se o sebi; ako ste na Pravom putu, neće vam nauditi onaj koji je zalutao. (El-Maide, 105.)
Brinuti o svom stanju, o zdravlju svoga srca, i o vlastitom ponašanju i djelima. Nema drugog recepta za popravljanje društva u cjelini, jer društvo i čine pojedinci koji se (ne) brinu o sebi. Ukoliko ne brinemo o sebi, nemamo pravo žaliti se na ljude koji ne brinu o nama. U toj situaciji, jednaki smo.


[1] Ahmed,2/173. Tirmizi, br. 1856. I kaže: „Hadis je hasen-sahih“, prema I.K. el-Dževzijje, Poslanikove fetve, prijevod Hadžikadunić J., 2004., Tešanj
[2] Prema: I.R. el-Hanbeli, Buđenje ambicija, prijevod  Ademi H.I.,2004.,Bookline,Sarajevo

Nema komentara:

Objavi komentar